FAQ

Die staan al op je PC, in Nvidia GeForce Experience of AMD Adrenalin kun je je drivers eenvoudig updaten (geadviseerd).

Bij goedkopere modellen meestal door op de reset/LED knop te drukken op de kast en bij meer high-end modellen via de software van de fabrikant van het moederbord of videokaart. Wanneer het laatste het geval is, staat deze software al geïnstalleerd op je PC. Nog op zoek naar een RGB PC? Bekijk dan ons aanbod RGB PCs.

Poorten zoals die van de monitor kunnen uitgeschakeld zijn. Bijvoorbeeld wanneer je een PC hebt met een videokaart waarmee de poorten van de geïntegreerde gpu op het moederbord worden uitgeschakeld.

Het kan zijn dat je de verkeerde poort op de PC gebruikt, raadpleeg de handleiding die bijgeleverd is bij de PC.

Ja wij hebben een showroom, maar deze kun je alleen op afspraak bezoeken. Om een afspraak te maken kun je ons van tevoren bellen of e-mailen.

Dat is mogelijk, neem dan snel contact met ons op via e-mail. Vergeet je bestelnummer niet te vermelden zodat we snel je aanpassing kunnen doorvoeren (voordat je bestelling al is verstuurd).

Contact opnemen kun je via verschillende kanalen: E-mail, telefoon, whatsapp, Discord, Instagram, Facebook, Twitter, you name it!

Producten die op voorraad zijn leveren wij de volgende dag uit (voor 23:59 uur besteld, morgen in huis). Producten die niet op voorraad zijn worden doorgaan binnen 3-5 werkdagen geleverd, tenzij anders aangegeven. Let erop dat wij altijd werkdagen aangeven. Zaterdag, zondag en nationale feestdagen zijn dus géén werkdagen. Wanneer wij een levertijd van 10+ werkdagen (voornamelijk bij producten die schaars zijn omdat ze net uit zijn of dat er een productieprobleem is bij de fabrikant) aangeven, wil dit zeggen dat de levertermijn onbekend is en de levering sowieso langer dan 10 werkdagen gaat duren. Dit zal uiteraard geen jaar zijn, maar het zou best kunnen dat het tot wel 3 maanden zou kunnen duren voordat deze geleverd kunnen worden. Het is dus verstandig om vooraf te informeren naar de verwachtte levertijd (let op: dit is nooit een garantie).

De prijzen van computerhardware veranderen dagelijks. Wij proberen onze prijzen zolang mogelijk gelijk te houden, maar op een gegeven moment zullen wij ook onze prijs moeten aanpassen (normaliter wanneer we een nieuwe batch onderdelen binnen krijgen die duurder of goedkoper zijn).

Als de levertijd is gewijzigd van een product, dan kan dit zijn omdat het product op voorraad is gekomen en eerst niet voorradig was. Anderzijds zou het kunnen dat we te horen hebben gekregen van een leverancier dat een bepaald onderdeel niet op tijd geleverd gaat worden of dat het niet bekend is wanneer deze geleverd gaat worden. Wij passen dan de levertijd aan naar wat wij denken wat waarschijnlijk is.

Fijn dat je ons wilt helpen met het verbeteren van onze website! Stuur het in een mailtje naar ons, screenshots zijn ontzettend handig trouwens 😉

Vragen kun je aan ons stellen via meerdere kanalen: E-mail, telefoon, whatsapp, Discord, Instagram, Facebook, Twitter, you name it!

Dit kun je het beste doen via onze Discord in het #upvote-product-suggesties kanaal.

Je kunt altijd nog een account aanmaken, maar wanneer je al een bestelling hebt geplaatst zonder account, dan kun je het beste even een mailtje sturen naar info@reduxgaming.nl met je bestelnummer, het e-mail adres waarmee je de bestelling hebt geplaatst en het e-mail adres van je account.

Natuurlijk kun je je orderhistorie zien, dit kun je simpelweg in je account zien. Let wel op dat je zorgt dat je je bestellingen ook op dit account doet en dus niet als gast afrekent.

Wij krijgen deze vraag meerdere keren per dag en iemand sponsoren doen we niet zomaar. Daar moet natuurlijk wel iets tegenoverstaan, check voor meer informatie de onderstaande video en als je denk dat jij in aanmerking komt om een partner/affiliate van ons te worden, dan stuur een mailtje naar ons marketing team: marketing@reduxgaming.nl

Omdat wij alleen prebuilt PC’s aanbieden, kunnen we de onderdelen die worden gebruikt grootschalig inkopen. Hierdoor kunnen wij veel betere prijzen krijgen dan andere aanbieders. Daarnaast zijn onze systeembouwers getrained om deze systemen te bouwen, aangezien ze altijd dezelfde systemen bouwen en daar dus gespecialiseerd in zijn en niet voor verrassingen komen te staan.

Deze status betekent dat je bestelling is verzonden en je ontvangt dan een track & trace in je e-mail.

Deze status betekent dat je order is geprint en is afgegeven aan het magazijn, waar ze er snel mee aan de slag gaan. Heb je een game PC besteld, dan worden de onderdelen nu verzameld en wordt je PC geassembleerd, geïnstalleerd, verpakt en klaargezet voor verzending. Een bestelling met een game PC kan dus best lang op “wordt verwerkt” staan, want we verzenden binnen 3-5 werkdagen.

Deze status betekent dat je bestelling en betaling succesvol waren. Je order wordt zo snel mogelijk doorgegeven aan het magazijn.

De statussen die een bestelling van een PC doorloopt zijn: “in behandeling”, “wordt verwerkt” en “afgerond” of “klaar voor afhalen”.

Je krijgt van ons e-mails met een status update van je bestelling zodra er iets verandert. De status is ook te zien in je account.

Zorg ervoor dat je je bedrijfsnaam exact hebt ingetypt zoals deze is geregistreerd, dus ook inclusief de vorm (zoals bijvoorbeeld ‘bvba’) en zorg ervoor dat je BTW-nummer zonder spaties of tekens wordt ingevoerd.

Zodra je bestelling en betaling gelukt zijn, zal je bestelling de status “in behandeling” krijgen, dit krijg je van ons bevestigd in je e-mail.

Je krijgt automatisch een e-mail met een betaallink vanuit de betaalprovider waarmee je alsnog kunt betalen.

iDeal, overboeking en Bancontact zijn gratis, de andere betaalopties brengen transactiekosten met zich mee.

Bij ons kun je betalen via iDeal, PayPal, Credit Card, Overboeking, Bancontact, In3 en SprayPay.

Nee, dit geeft geen problemen. Een ‘game pc’ blijft nog altijd een PC en een ‘gaming toetsenbord’ blijft nog altijd een toetsenbord, deze kunnen dus ook simpelweg voor zakelijk gebruik dienen. De fiscus zal dus geen probleem maken van deze benaming.

Ja, dit gaat zelfs automatisch op onze afreken-pagina. Zorg ervoor dat je je bedrijfsnaam precies zo invult als deze is registreerd samen met het BTW-nummer hiervan. De BTW wordt dan van de bestelling afgehaald.

Je krijgt altijd automatisch de factuur in je e-mail na succesvolle betaling.

Onze prijzen zijn altijd inclusief BTW.

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Ja, je krijgt ten alle tijden een BKR-registratie. Echter wordt deze pas negatief wanneer je meer dan twee maanden achterloopt in je betalingen. Meer informatie over bestellen op afbetaling vind je hier.

23 jaar of ouder.

Dat kan in 12, 18, 24 of 36 maanden via SprayPay, of in 2 maanden via In3. Meer informatie over bestellen op afbetaling vind je hier.

Eerder of sneller aflossen is altijd mogelijk. Hiermee verlaag je het maandbedrag en het rente bedrag maar niet de looptijd. Meer informatie over bestellen op afbetaling vind je hier.

Gespreid betalen loopt via SprayPay of In3, deze betaalproviders bieden hun services alleen aan in Nederland, dus wanneer je niet in Nederland woonachtig bent, dan kun je hier geen gebruik van maken. Meer informatie over bestellen op afbetaling vind je hier.

Voor zendingen naar België maken we gebruik van DHL. Hiervoor geldt: op voorraad = op werkdagen vóór 16:00 uur besteld, de volgende werkdag in huis, waarbij levering gedurende de hele dag kan plaatsvinden van maandag t/m zaterdag.

Zoals je hem hebt ontvangen, wij adviseren daarom altijd om alle verpakkingen te bewaren. Mocht je toch je verpakking hebben weggegooid, zorg dan dat het zo is ingepakt dat het niet stuk kan gaan tijdens transport.

Vraag vrienden, kennissen, de buren of print bij de bibliotheek. Onze tip: koop een printer.

Neem dan contact met ons op via info@reduxgaming.nl vanuit het e-mail adres waarmee je besteld hebt en geef ons door naar welk adres het wel moet.

Dit zal niet veel tijd besparen, gezien bestellingen dezelfde dag of de dag erna geleverd worden na verzending.

Als je bestelling via DHL is verzonden, dan is dat na ontvangst van de track & trace code mogelijk via de website van DHL.

Laat het ons weten via een mailtje naar info@reduxgaming.nl.

Je bestelling wordt in zijn geheel naar je verzonden, dus het product met de langste levertijd is leidend.

Check je spam/junk folder, waarschijnlijk zit hij daarin. Mocht dat niet zo zijn, neem dan even contact met ons op via info@reduxgaming.nl

Redjepakketje zendingen niet, DHL zendingen alleen op zaterdag.

Bestellingen tot 250 EUR kosten €6,95 naar Nederland en €8,95 naar België. Bestellingen van 250 EUR of hoger worden gratis verzonden naar zowel Nederland als België, Duitsland en Luxemburg. Verzending naar andere Europese landen kosten €20,-.

Meld dit dan via info@reduxgaming.nl en stuur ons de bevestiging van DHL of Redjepakketje waarin gemeld wordt dat het pakket kwijt is. Wij gaan er dan voor zorgen dat jij een nieuw product van ons ontvangt.

Maak dan direct foto’s van de schade en de verpakking en stuur deze binnen 3 dagen naar info@reduxgaming.nl! Je pakket is verzekerd, dus geen zorgen je krijgt je bestelling 100% in orde in huis.

Ja, je ontvangt altijd een track & trace wanneer je bestelling wordt verzonden. Vergeet niet je spam folder te checken, daar kan die wel eens in terecht komen.

DHL en Redjepakketje

Wanneer je pakket wordt verzonden, dan kun je zodra je je track & trace hebt ontvangen, via de website van DHL het bezorgmoment aanpassen of kiezen om het pakket te laten afleveren bij de buren of bij een DHL service punt bij jou in de buurt. Wanneer je pakket met Redjepakketje wordt verzonden, is dit niet mogelijk en wordt je pakket dezelfde dag in de avond tussen 17 en 22 uur geleverd.

Ja, je kunt het bij ons komen ophalen in Susteren of bij een DHL service punt.

Ja, wij leveren in heel Europa!

Deze levertijd betekent dat we niet weten wanneer een product gaat binnen komen. Dit zou in theorie meerdere maanden kunnen duren en doorgaans langer dan 1 maand.

Deze levertijd betekent dat we zeker zijn dat de onderdelen van deze PC of het product zelf gaan binnenkomen, alleen niet wanneer, maar wel binnen afzienbare tijd. Dit zou 2 weken kunnen duren maar ook een maand of zelfs twee maanden in uitzonderlijke gevallen.

Jazeker, al onze PC’s worden kant en klaar geleverd, dus ook uitbreidingen en upgrades worden gemonteerd en geïnstalleerd.

Ja, alle kabels zoals de stroomkabel, SATA kabels, etc. worden meegeleverd. Net zoals reserve onderdelen en alle schroefjes die nog over zijn!

Niet alle PC’s hebben standaard WiFi, dit staat aangeven op de product pagina van de PC of deze dit wel of niet heeft. Indien deze dit niet heeft, kun je de optie ‘uitbreiden’ kiezen om een wifi-module toe te voegen, die wij vervolgens monteren en installeren.

Ja, elke PC die wij uitleveren krijgt een stresstest waarbij alle onderdelen van de PC goed getest worden zodat we zeker zijn dat we een goed werkende PC naar je opsturen.

Nee, overclocking levert tegenwoordig niet meer genoeg op in verhouding tot het verhoogde stroomverbruik en het risico op instabiliteit dat het met zich mee kan brengen. Daarom bieden wij dit niet meer aan.

Ja, alles wat je hebt geselecteerd wordt ingebouwd/geïnstalleerd.

Software wordt ook door ons geïnstalleerd. Alleen niet wanneer een privé account nodig is om de software mee te activeren. In dat geval zetten wij de activatie-code op het bureaublad waarmee je met je eigen privé account de software kunt activeren en koppelen aan je account.

Dit zorgt ervoor dat wij de laagste prijs kunnen aanbieden! Op deze manier kunnen wij onderdelen op grote schaal inkopen, waardoor de prijzen lager zijn. Ook onze monteurs bouwen sneller de systemen die ze gewend zijn om te bouwen, wat ook weer kosten bespaart!

Nee, wij installeren die al voor jou!

Dat mag, alleen op dit moment moet je dit nog zelf doen. In de toekomst zullen wij zelf ook upgrades aanbieden maar momenteel bieden wij dit zelf nog niet aan.

Bepaalde onderdelen kun je upgraden, zoals geheugen (RAM) of toevoegen, zoals een harde-shijf. Verder kun je helaas niets aanpassen, want zo houden wij onze prijzen zo laag!

Natuurlijk! Al onze PC’s worden plug & play geleverd. Stekker erin en gaan met die banaan!

Jazeker, een Game PC is simpelweg een normale PC, maar dan veel krachtiger. Dus taken die gedaan moeten worden waarbij bijvoorbeeld Microsof Office nodig is, kan gewoon gedaan worden op een Game PC. Nog sneller zelfs!

Yes! Op al onze PC’s wordt Windows geïnstalleerd en geactiveerd.

Jazeker, wij zetten elke PC in elkaar, installeren deze en zorgen voor alle updates!

Zoek op YouTube de game naam + processor + videokaart en je krijgt gameplay video’s waarin je precies ziet hoe veel FPS je haalt met die configuratie in dat spel.

Dit is een lichteffect dat op dit moment verwerkt zit in de meeste PC onderdelen voor een fraai effect. RGB staat voor Rood, Groen en Blauw. Deze kleuren kunnen samen alle kleuren van de regenboog maken en dat leidt tot fraaie effecten! Check maar eens deze video en kijk eens naar de ventilatoren in de behuizing van de PC die Gijs gaat unboxen. Op zoek naar een RGB PC? Bekijk dan ons aanbod RGB PCs.

Minstens 60 voor een goede game ervaring. Wanneer je een monitor hebt die een Hertz (Hz) heeft die hoger ligt (75, 120, 144, 165 of meer) dan adviseren wij een FPS aan die overeen komt met het aantal Hz van je monitor. Hoger is natuurlijk altijd goed!

Omdat dit de beste referentie is voor hoe krachtig een PC is voor een specifiek spel.

FPS is frames per seconden oftewel beelden per seconde. Hoe meer, hoe beter. Want hoe meer beelden je PC per seconde kan tonen, hoe soepeler het beeld uitziet. Voor meer informatie hierover check onze speciale aflevering van ‘PC Detective’ waarin Gijs je dit allemaal haarfijn uitlegt.

Dat is momenteel nog niet mogelijk, dit kun je het beste zelf doen door naar YouTube te gaan en de processornaam + videokaart naam + game naam + low settings in te tikken. Hier zal je vast een resultaat op vinden!

Bij al onze modellen is dit gebaseerd op hoge instellingen, behalve de modellen met integrated graphics (momenteel de Entry A10, A15, A20 en A25) hierbij wordt uitgegaan van lage settings.

Kies de resolutie van de monitor waar je op speelt of waarop je wenst te gaan spelen.

Mail je probleem naar ons en wij zorgen ervoor dat je probleem wordt opgelost.

Dit ligt aan de ernst van het probleem, bij simpele problemen die gemakkelijk op te lossen zijn kan je 3 tot 5 werkdagen verwachten. (2-14 werkdagen bij drukte). Wanneer het een gecompliceerd probleem betreft kan het langer duren (10+ werkdagen) en wanneer het defecte onderdeel een onderdeel is wat wij niet langer in ons assortiment hebben of bij een defect wat wij niet kunnen/mogen repareren(GPU, CPU, Mobo, Waterkoeler) en je hebt standaard garantie, dan ligt het aan de verwerkingstijd van de fabrikant. Dit kan een aantal weken tot 28 dagen duren.

Dan kun je dit alsnog melden bij ons via e-mail en dan kijken wij wat er mogelijk is.

Alles wat bij ons is gekocht, valt onder onze garantie. Je garantie komt te vervallen wanneer er schade aan wordt toe gericht nadat het product bij jou is afgeleverd. Denk bijvoorbeeld aan schade die je zelf toe richt, maar ook door externe factoren zoals brand, storm, waterschade, etc. Ook wanneer je het product gebruikt voor doeleinden waar deze niet voor bedoeld is. Bij videokaarten en voedingen vervalt de garantie wanneer het product wordt gebruikt voor doeleinden waar dit primair niet voor bedoeld is, zoals gpu mining. Coil Whine valt ook niet onder de garantie. Voor meer informatie, check onze algemene voorwaarden.

Ja, je behoudt de garantie op de PC minus de onderdelen die je zelf hebt geplaatst en niet bij ons zijn gekocht, mits je niets kapot hebt gemaakt.

Ja, zolang je maar niets kapot maakt. We gaan ervanuit dat wanneer je de kast gaat open maken dat je verstand van zaken hebt. We gaan ervanuit dat je weet wat je doet als je je kast openmaakt.

Meld dit direct bij onze klantenservice via e-mail of live-chat. Zij helpen je het probleem op afstand op te lossen, indien dat niet lukt krijg je verdere informatie over de vervolgstappen. Ons doel is dat je weer zo snel mogelijk aan de slag kunt met je PC.

Premium garantie houdt in dat wanneer je problemen hebt met je PC en wij je PC moeten gaan repareren, wij de PC gratis bij je laten ophalen. Indien een onderdeel vervangen moet worden, doen wij dit direct en hoef je dus niet te wachten op een RMA proces waarbij het onderdeel terug wordt gestuurd naar de fabrikant en door hen wordt gerepareerd of vervangen (dit kan vaak meer dan een maand duren).

Standaard heb je 3 jaar garantie op alle PC’s die wij aanbieden. Hierbij kun je nog premium garantie toevoegen tegen betaling voor 1, 2 of 3 jaar. Op alle andere artikelen zit minimaal 2 jaar garantie, tenzij anders aangegeven.

14 dagen na levering.

Ja, zolang het product en de verpakking maar in orginele staat verkeert.

Software met een licentiecode.

Ja, stuur een mailtje naar info@reduxgaming.nl met je annulering vanuit het e-mail adres waarmee je hebt besteld. Je verzoek kan pas voltooid worden nadat Redux Gaming het retourneerde product heeft ontvangen.

Wij regelen dat je een label van ons ontvangt waarmee je het pakket kunt versturen, de kosten hiervan bedragen circa €6,99 per pakket inclusief verzekering voor zendingen vanuit Nederland en €13,25 vanuit België. Je kunt er ook voor kiezen om zelf te verzenden zonder een label van ons, in dat geval raadpleeg de website van je vervoerder voor de exacte tarieven.

Bestelling veilig terugsturen

Let op dat je de pc goed verpakt! Wij adviseren altijd de verpakking van je bestelling bij je te houden. Als je deze hebt bewaard, adviseren wij het schuim dat in de pc zat terug te stoppen. Dit zorgt ervoor dat de videokaart niet kan bewegen. Het is namelijk belangrijk dat de kaart niet afbreekt in het moederbord. Heb je dit schuim niet meer, dan kun je iets anders onder de videokaart stoppen om het te beschermen, denk aan: bal van krantenpapier, handdoek etc.
Stuur A.U.B. geen kabels of andere accessoires mee, aangezien deze kwijt kunnen raken.

Mocht er een wachtwoord op de pc staan, vragen wij je deze eraf te halen of met ons te delen voor een sneller verloop van de reparatie. 

Verder is het belangrijk dat je de pc in de originele doos met het piepschuim doet, deze bied namelijk de optimale bescherming voor de pc.
Het is van belang dat er een dubbele doos (zoals hij ook is aangekomen bij jou) omheen zit, zodat de kans op schade beperkt blijft en schade die eventueel ontstaat verzekerd wordt. Zonder de 2e doos wordt de schadeclaim namelijk automatisch afgekeurd.

Heb je geen originele verpakking meer? Gebruik dan 2 andere dozen (bijvoorbeeld van de supermarkt).
Gebruik één kleinere/smalle doos waar de pc net in past en vul de speling op met handdoeken/dekens.
Doe daar dan een tweede doos omheen die eventueel schade opvangt. Vul ook deze doos weer met voldoende opvulmateriaal. LET OP: Alle kussens, dekens, handdoeken etc. die worden meegestuurd zullen wij niet bewaren, maar weggooien.

Mocht er schade ontstaan tijdens het transport als gevolg van een onjuiste verpakkingsmethode, behouden wij ons recht deze schade in rekening te brengen.

Binnen 14 dagen na ontvangst van je retour. Retouren en/of terugbetalingen worden altijd gedaan via de betaalmethoden waar de oorspronkelijke order mee is betaald.

Mail dan naar info@reduxgaming.nl voor een oplossing of om je product als retour aan te melden.


Transparant over onderdelen & prestaties

Met kwaliteitscertificaat

Veilig & verzekerd verzonden

Toegang tot exclusieve Redux Community

Mint ICT B.V. KvK Nummer 83249575 | BTW Nummer NL862792277B01