De PC versie

De console versie van Red Dead Redemption 2 bracht al ongelooflijk veel detail, maar in de PC versie heb je de mogelijkheid om alle kleine details aan te passen om het allemaal pas echt tot leven te laten komen. Niet alle games hebben de prachtige waterreflecties of het kunnen zien van elk detail in het jasje van Arthur Morgan nodig, maar het is wel super vet als het allemaal kan!

Een snelle benchmark test (welke is ingebouwd in de grafische instellingen van de game) zei dat ik gemiddeld een soepele 60 frames per seconde (FPS) kreeg. Andere geavanceerde opties in de game laten je de grafische API kiezen. Het spel crashte toen ik Vulkan probeerde te gebruiken, maar veranderen naar DirextX 12 loste deze problemen op en de prestaties waren ongeveer gelijk. Als je geluk hebt, kun je de game op 4K spelen.

Image result for red dead redemption pc 4k

Foto Modus

Een geweldige toevoeging van Rockstar Games aan de PC versie van deze game is de foto modus. Druk op een knop (F6 is standaard – maar dit kun je natuurlijk aanpassen) om een foto te nemen van Arthur een z’n gang op elke gegeven moment, tweak verschillende instellingen en sla de afbeelding op, op je computer. Je kunt de diepte veranderen, een aantal oud-uitziende filters erop gooien, en ik vind niet dat elke game een social account nodig heeft, maar de mogelijkheid om snel foto’s te kunnen uploaden naar social club (en het is echt snel) is een bonus.

Ik ben nog niet erg ver in deze game, maar de enige opmerking die ik heb is dat er bijna teveel controls zijn. Dit is ook een duidelijk probleem op consoles, puur omdat je zoveel dingen kunt doen in Red Dead Redemption 2. Het is soms moeilijk om alle toetsen op orde te houden omdat ik telkens het gevoel krijg dat ik bijna het hele keyboard nodig heb en dat is best vervelend.

RDR2

Conclusie

Dat somt eigenlijk mijn mening op die tot dusver heb over deze game: het is nogal wat. Maar soms is dit in het voordeel van Red Dead Redemption 2, gezien het ook een van de pluspunten is, al die complexiteit. Je kunt eigenlijk vrijwel alles doen ind eze game, het verlegt de grenzen van wat mogelijk is in een open wereld. Op andere momenten voelt het overweldigend, zeker wanneer je alle opties overweegt.

Ik vraag me soms af of het niet de heftige natuur is die ervoor zorgt dat je een dikke PC nodig hebt om het allemaal gedraaid te krijgen. Hoeveel mensen zullen deze game echt goed kunnen spelen? Als ik Reddit mag geloven, loopt de game prima op lagere instellingen (wat ik kan bevestigen, gezien ik geforceerd werd in Safe Mode), dus dit lijkt een non-issue, we zullen zien hoe het alles draait nu alles… werkt.

Gaming PC die wij aanraden:
Redux Gamer Xtreme a200
Redux Gamer Xtreme i200